Estudiants de la UMH participen en el projecte de cooperació de Ruanda

16 alumnes de la Universitat Miguel Hernández (UMH) s’han proposat desenvolupar un projecte de cooperació de Rwanda . Conseqüència de les activitats que desenvolupa la institució acadèmica.

Projecte de cooperació de Ruanda UMH
En aquesta ocasió han sigut l’escola i l’hospital de Nemba, el Petit Séminaire Saint Jean Nkumba (Uganda).

Quins són les accions desenvolupades en el Projecte de cooperació de Ruanda?

Entre els projectes desenvolupats durant enguany destaquen:

• la creació d’un programa de ràdio en el Petit Séminaire de Nkumba,
  • i una escola d’alt rendiment on els voluntaris també han impartit classes de biologia i informàtica.

Pel que fa a la escola de Nemba, projecte realitzat per la UMH, aquesta disposa de més de 500 alumnes. Com a novetat, han començat a impartir-se classes de judo per a estudiants i docents.
Projecte de cooperació de Ruanda UMH
Finalment, en l’hospital de Nemba s’ha actuat principalment en l’àmbit de la fisioteràpia i de la salut pública. Per mitjà de programes docents dirigits al personal sanitari, familiars i pacients de l’hospital. Al costat de l’atenció soci-sanitària en les àrees de pediatria i salut mental.

Des de quan es ve realitzat el Projecte de cooperació de Ruanda en la UMH?

Des de l’any 2011, la UMH envia, a través del Vicerectorat de Relacions Internacionals, a un grup de voluntaris a Ruanda. L’objectiu és respondre a les necessitats de les estructures en les quals actua i d’integrar a la comunitat universitària en la realitat del país africà.
Projecte de cooperació de Ruanda alumnes UMH i Mariano Pérez Arroyo
Durant la convocatòria de 2016 han participat alumnes, PDI i Alumni de diverses titulacions. Entre elles: Medicina, Informàtica, Enginyeria Industrial, Periodisme, Psicologia, Fisioteràpia, Teràpia Ocupacional i Biotecnologia.
Les tasques de coordinació del Projecte de cooperació de Ruanda han sigut gestionades per:

La pròxima convocatòria del projecte al país africà s’obrirà molt aviat.