Premi Alberto Sols a Rubén Francés per millor treball científic

El passat 29 d’abril va tenir lloc en el Teatre Cervantes de Sax el lliurament del Premi Alberto Sols a la recerca científica. En aquesta ocasió va recaure en Rubén Francés Guarinós, professor de Medicina de la UMH.

Premiats Alberto Sols Ciències Mèdiques Sax

En què consisteixen el premi Alberto Sols a la recerca científica?

El científic saxeny Alberto Sols posa nom a aquests guardons que es lliuren per aquestes dates a diverses personalitats rellevants del món investigador. Els premiats són reconeguts per la seua trajectòria i treball científic desenvolupat. Al mateix temps, aquesta edició coincideix amb el centenari del seu naixement i fa més notable i emotiva la gala en la localitat alacantina.
Els guardonats a la millor trajectòria investigadora i al millor treball científic reben el seu reconeixement.
En aquesta ocasió la XVI Convocatòria va reconèixer:

Premi Alberto Sols Ciències de la Salut pòster

• Premi a la Millor tasca investigadora, que en aquesta ocasió va recaure en Francisco Juan Martínez Mujica per la seua dilatada trajectòria professional.
  • Premi al Millor treball científic per a Rubén Francés Guarinos.

Com es reconeix com a Premi Alberto Sols a Rubén Francés, professor de la UMH?

El professor del departament de Medicina Clínica de la UMH, Rubén Francés Guarinós, va obtenir el reconeixement pel treball científic titulat:
“Genetic susceptibility to increased bacterial translocation influences the response to biological therapy in patients with Crohn’s disease”
El docent i investigador de la Universitat Miguel Hernández ha publicat nombrosos articles científics així com revisions internacionals.

Quines personalitats van participar en el lliurament del Premi Alberto Sols?

La cerimònia va estar presidida per:

• representantes de la Universitat d’Alacant i Miguel Hernández,
  • Representants polítics de la Generalitat Valenciana i la Diputació d’Alacant.
  • L’alcalde de Sax, José María Espí,
  • Jaime Sols (fill) com convidat d’honor.

Quin és l’objectiu del treball premiat científic de Rubén Francés, professor i investigador de la UMH?

El Premi Alberto Sols de Sax en la categoria de Millor treball científic va recaure en Rubén Francés Guarinós, cap de grup del CIBEREHD en la Fundació per a la Recerca Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO).
Rubén Francés Guarinós Premi Alberto Sols millor treball de investigació
Així mateix, el Dr. Francés es professor associat d’Immunologia en el Dpt. de Medicina Clínica de la Universitat Miguel Hernández (UMH).
La seua principal línia investigadora es basa en la immunobiologia de la translocació bacteriana i la inflamació en malalties hepàtiques. Tot açò sota un enfocament multidisciplinari destinat a comprendre la interacció entre la microbiota intestinal i el sistema immunitari. L’investigador tracta d’identificar noves dianes potencialment útils en la recuperació de l’homeòstasi intestinal.
Ha de destacar-se que la malaltia de Crohn és una malaltia inflamatoria crònica que afecta al tracte gastrointestinal. Els resultats de l’estudi, amb 179 pacients de l’Hospital General Universitari de Alacant, identificaren variacions en els gens NOD2 i ATG16L1. Es corresponien amb factors de risc en aquests pacients que afavoreixen la translocació bacteriana. Traduint-se en el pas de bacteris o els seus productes des de la mucosa gastrointestinal a la sang.
Segons paraules del propi Rubén Francés:
“Amb aquest estudi hem identificat als pacients amb malaltia de Crohn més susceptibles de patir episodis de translocació bacteriana. Tot açò té implicacions terapèutiques, ja que els pacients consumeixen de forma accelerada el seu tractament biològic i podrien evolucionar pitjor”.
Revers separador de llibres Premi Alberto Sols
Separador de llibres Premi Alberto Sols Sax