Nova Càtedra de Medicina Comunitària UMH i Salut Reproductiva

Recentement, la Universitat Miguel Hernández i l’Institut Bernabeu han elaborat la Càtedra de Medicina Comunitària UMH i Salut Reproductiva.

Qui ha participat en el desenvolupament de la Càtedra de Medicina Comunitària UMH i Salut Reproductiva?

El projecte d’estudis superiors i col·laboració està dirigit pel doctor Rafael Bernabeu.  La Universitat Miguel Hernández d’Elx i l’Institut Bernabeu d’Alacant han dut a terme un acord per a la creació de la Càtedra de Medicina Comunitària i Salut Reproductiva. El conveni ha sigut signat recentment per Jesús Pastorrector de la UMH i pel dr. Rafael Bernabeu, director de l’Institut Bernabeu.
El objectiu fonamental se centra en la formació, recerca, desenvolupament i divulgació de la medicina familiar i comunitària, així com reproductiva aplicada a l’àmbit de la reproducció. Ambdues institucions es comprometen a establir els mitjans materials i personals per a emplenar aquests objectius. La Càtedra exigeix l’inici de diverses activitats formatives de:

• recerca, organització de seminaris, conferències i altres activitats de divulgació sobre aquest àmbit.

Totes elles van dirigides principalment a metges i professionals d’Atenció Primària.
Càtedra de Medicina Comunitària UMH i salut reproductiva
La direcció de la Càtedra de Medicina Comunitària UMH i Salut Reproductiva estarà dirigida pel doctor Bernabeu. Així mateix, serà Domingo Orozco Beltrán, professor del departament de Medicina Clínica de la UMH, el seu codirector. Per la seua banda, el Consell Assessor estarà format per:

• Manuel Jordá, vicerector de Recerca i Innovació de la UMH
  • Andrea Bernabeu, ginecòloga de l’Institut Bernabeu i doctora per la UMH;
  • Concepción Carratalá, secretària de la Càtedra i professora ajudant doctor del departament de Medicina Clínica de la UMH
  • Francisco Sellers, ginecòleg de l’Institut Bernabeu i doctor per la universitat
  • Vicente Gil Guillénprofessor titular del Departament de Medicina Clínica de la UMH,
  • Joaquín Llácer, ginecòleg de l’Institut Bernabeu i doctorant del programa de Medicina Clínica de la UMH/li>

Quins són els objectius de la Càtedra de Medicina Comunitària UMH i Salut Reproductiva?

El principal propòsit de la Càtedra és la promoció de la formació, recerca i divulgació d’aquesta disciplina.
Per a açò, es pretén desenvolupar recerca, formació i compartir coneixement. L’Institut Bernabeu adquireix el compromís d’efectuar les aportacions econòmiques per a la realització d’activitats en el marc de la pròpia Càtedra. A través d’un pla d’activitats anual, sota supervisió del Consell Assessor, quedarà reflectit.

En què consisteix l’acord de la Càtedra de Medicina Comunitària UMH i Salut Reproductiva?

Durant 3 anys tindrà vigència el conveni entre la universitat pública i l’entitat privada. Així mateix, podrà prorrogárse sota acord d’ambdues parts.
Rafael Bernabeu, director de la Càtedra, afirma que “es tracta d’un acord que uneix per un mateix objectiu a la institució universitària i la Institut Bernabeu que al seu judici, donarà molts i molt interessants fruits”.