500 estudiants participen en el XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina de la UMH

El passat 19 d’octubre va tenir lloc el XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina (CNEM) de la Universitat Miguel Hernández (UMH). Prop de 500 estudiants de diverses universitats del país, així com europees i sud-americanes es van donar cita en les instal·lacions de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de Alacant.

Congrés Nacional Estudiants de Medicina Col·legi de Metges Alacant

Qui va ser l’organitzador del XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina de la UMH?

L’esdeveniment va ser organitzat per estudiants de 5é i 6é curs del Grau en Medicina de la Universitat Miguel Hernández. Durant 3 dies, es van desenvolupar activitats, una taula redona sobre assumptes d’actualitat com la transsexualitat i una altra sobre la dependència a la cocaïna.
XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina Alacant

Qui van intervenir en el XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina de la UMH?

• José Miguel Segura, professor associat de l’Àrea de Cirurgia de la UMH i president del XXXIV CNEM. Va ser l’encarregat d’impartir el dijous 19 d’octubre a les 9:00 h. la conferència inaugural.

“La medicina del segle XXI. De la història clínica a l’alta tecnologia sense soscavar la relació mèdic malalt”.
Cartell XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina
El Comitè organitzador ha programat per als dies 19 al 21 d’octubre una sèrie de taules redones on experts de ciències de la salut tractaran temes diversos com:

•  “Bebès a la carta”, “Vacunació: repassant l’evidència i conflicte ètic”, pel Dr. Francisco Salmerón García, el Dr. José Vicente Tuells Hernández i el Dr. Abel Jaime Novoa Jurado.
  • “Transsexualitat, un abordatge entre la ciència i la consciència”, per Dña. Carla Antonelli, Dña. ÀPastor Espuch i el Dr. José Luis Pedreira.
  • “Metge rural, per la Dra. María Concepción Fernández Planelles, el Dr. Andrés Vicente Genovés Esplugues i el Dr. Antonio Torrente Blasco.

Què altres activitats es realitzaran en el XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina de la UMH?

El Congrés Nacional d’Estudiants de Medicina estarà a més compost de diversos tallers com:

• parts d’urgència,
  • habilitats quirúrgiques
  • laparoscòpia

Taller de psiquiatria en el XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina de la UMH
Dr Sánchez Taller exploració aparell locomotor Congrés Nacional Estudiants de Medicina

Quina rellevància ha adquirit el CNEM, XXXIV Congrés Nacional Estudiants de Medicina de la UMH?

En l’actualitat, el CNEM ha sigut declarat d’Interès Sanitari pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, així com d’Interès Científic-Sanitari per la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana.
Més informació en cnem.umh.es
Descarrega el Programa del Congrés Nacional d’Estudiants de Medicina en PDF