La UMH realitza les ECOE entre més de 100 alumnes del Grau de Medicina

Prop de 100 estudiants han participat en la ECOE de la Universitat Miguel Hernández (UMH). Es tracta de la proba global d’Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada (ECOE) organitzada per segona vegada en el departament de Medicina Clínica.

En què consisteix la prova global d’Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada (ECOE)?

Aquest és un exemple de les proves celebrades en 2016.
Les proves estaven compostes per activitats que simulaven situacions clíniques reals. Hi havia diferents tipus:

• amb pacients simulats, maniquís,
  • preguntes estructurades,
  • proves d’imatges
  • i registres mèdics.

El punt fort de la ECOE en la UMH és el rigor, l’objectivitat i l’avaluació conjunta de competències mèdiques. Així mateix, la Evaulación Clínica Objectiva i Estructurada presenta una forma d’anàlisi, valoració i feedback entre alumne-pacient-professor.
Metge pacient ECOE UMH
La finalitat d’aquestes proves és detectar punts forts, oportunitats, autoavaluació i també febleses.

¿Quants estudiants han participat en la ECOE en 2016-17?

Prop de 115 estudiants de sisè curs del grau de Medicina participaren recentement en aquestes proves. Les ECOE van tenir lloc el cap de setmana del 9 a l’11 de juny en l’Hospital Universitari de Sant Joan d’Alacant (HUSJ).

Alumnes UMH ECOE Hospital Sant Joan Alacant
Principalment, els alumnes van assistir a dues rodes de 23 estacions. Al dia segÜent va ser una sola de 22 estacions. Els participants, han de superar obligatòriament les ECOE per a finalitzar els estudis del Grau en Medicina.

Qui són els responsables de coordinar les ECOE en Medicina de la UMH?

Dos professors de la Facultat de Medicina de la UMH s’encarregaren de coordinar les proves. Por una banda, Antonio Compañ, degà i professor de la facultat. Por una altra, el professor del Departament de Medicina Clínica UMH, José Manuel Ramos.
Jose Manuel Ramos Rincón Medicina Clínica ECOE UMH

Quin és l’objectiu fonamental d’aquestes proves en el grau de Medicina de la UMH?

La finalitat d’aquestes proves se centra a convertir-se en guies d’orientació cap als alumnes. Així com la forma de planificar necessitats de formació. Es persegueix enfortir la identitat i pertinença dins del col·lectiu de futurs mèdics. Els estudiants acreditaran després de la seua realització, les competències en:
  • anmnesi
  • exploració física
  • maneig diagnòstic i terapèutic
  • habilitats i tècniques comunicatives
  • educació sanitària
  • relacions entre professionales