Xarrada sobre prevenció malalties infeccioses amb voluntaris de la UMH per a Ruanda

Prevenció malalties infeccioses a Rwanda” va ser la xarrada organitzada des de la Càtedra Seu UMH i dirigida als participants en el programa de voluntariat de la Universitat Miguel Hernández.

El passat dimecres 21 de juny va tenir lloc la conferència sobre Malalties Infeccioses.

Qui organitzen la xarrada sobre prevenció malalties infeccioses a Rwanda UMH?

Felix Gutiérrez Rodero Medicina Clínica UMH Prevenció malalties infeccioses

Tots dos han sigut els responsables d’impartir la xarrada durant aquestes sessions amb destinació Rwanda.
Pots llegir la notícia sobre aquesta convocatòria en el Diari Informació.

Quins eren els punts clau de la xarrada sobre prevenció malalties infeccioses a Rwanda UMH?

L’objectiu de la trobada era recordar als membres de la comunitat universitària  mesures preventives a adoptar per a garantir la seua salut. Aquesta jornada complementa, de forma especialitzada, la informació facilitada als voluntaris. Els alumnes UMH seleccionats tenen la primera presa de contacte amb mesures preventives davant el nou repte. Els procediments abans, durant i després de la seua estada seran claus en matèria sanitària. Tots els seleccionats que viatjaran enguany al país africà disposen, per tant, de recursos clau per a la seua estada de forma segura.
Cooperació Rwanda UMH Prevenció malalties infeccioses

Des de quan es ve realitzat el Projecte de cooperació de Rwanda en la UMH?

Des de 2011, la UMH envia, mitjançant el Vicerectorat de Relacions Internacionals, a un grup de voluntaris a Rwanda. La seua principal comesa és, no solament donar resposta a les necessitats de les estructures en les quals actua, sinó també integrar a la comunitat universitària en la vida i realitat del país africà.
Les tasques de coordinació del Projecte de cooperació de Rwanda han sigut coordinades per:

Durant 2017 viatjaran 3 grups de 8 voluntaris al llarg de juliol, agost i setembre. Les estades posseeixen una durada de 4 setmanes. En elles, els alumnes podran introduir-se en diversos àmbits del programa de cooperació al desenvolupament en la UMH:

• atenció sociosanitària,
  • suport docent,
  • formació del personal

El programa de cooperació de la UMH en Rwanda és fruit de l’acció de les institucions en la localitat de Nemba (Rwanda). Aquesta és ja la 7ª edició de la convocatòria de borses de viatge perquè membres de la UMH:

• estudiants,
  • alumni,
  • PDI
  • PAS

col·laboren amb la càtedra institucional Seu UMH en Rwanda.
Pots ampliar informació sobre Cooperació UMH en aquest enllaç
Voluntariat Rwanda UMH Cartell Prevenció malalties infeccioses