Els guanyadors del Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris UMH 2016-17 reben els seus premis

El Departament de Medicina Clínica ha lliurat premis del concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris UMH 2016-17. El professor Javier Fernández Sánchez, director del departament i el mateix professor Merino han participat en l’acte en la Sala de Juntes del Departament de Medicina Clínica al costat d’alguns alumnes premiats.

Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris Hospital General Alacant

Quins són els guanyadors del Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris UMH?

El vídeo presentació dels Rotatoris Clínics de la Universitat Miguel Hernández guanyador en la edició 2016-2017 ha sigut el de:
Carmen Escudero Fresneda guanyadora Concurs Jaime Merino vídeos Rotatoris UMH

• Carmen Escudero Fresneda
  • Títol: DIAGNÒSTIC DEL FRACÀS RENAL AGUT
  • Rotatori Clínic: Hospital General Universitari d’Alacant
  • Descripció: Diagnòstic del fracàs renal agut basat en diversos enfocaments (sindròmic, funcional, fisiopatològic i etiològic), que faciliten el maneig clínic.

Mira el vídeo guanyanador ara

2on Premi

Segono premi Concurs Jaime Merino vídeos presentació Rotatoris UMH

• Juan Manuel Molina López
  • Títol: VESSE PERICÀRDIC SEVER COM A TROBALLA CASUAL
  • Rotatori Clínic: Hospital General Universitari d’Alacant
  • Descripció: Es presenta el cas clínic d’un pacient amb vesse pericàrdic sever que és trobat de forma casual. Es revisa la història clínica i proves complementàries realitzades així com el maneig adequat d’aquesta patologia.

3er Premi

• Teresa Pérez Oliver
  • Títol: MALALTIES DE L’APARELL DIGESTIU
  • Rotatori Clínic: Hospital General Universitario d’Elx
  • Descripció: La dispèpsia és una patologia altament prevalent i tot mèdic ha de saber manejar-la. En aquesta presentació s’arreplega la clínica habitual d’aquest trastorn, els seus diferents tipus i els algorismes de maneig i tractament.

4rt Premi

• Jorge Juan Vergara
  • Títol: DIARREA. CERQUEM LA CAUSA.
  • Rotatori Clínic: Hospital General Universitari d’Alacant
  • Descripció: L’Exposició d’un cas clínic de deposicions diarreiques, dolor abdominal i febre; plantejant el diagnòstic diferencial de les possibles patologies causants. Per a continuar descrivint els principals aspectes de la colitis ulcerosa.

Quins són els premis per als guanyadors del Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris clínics de la UMH?

El lliurament del premi al millor vídeo presentació de Rotatoris de Medicina UMH va tenir lloc dijous passat 9 de novembre. El professor Jaime Merino juntament a Javier Fernández van concedir els guardons als alumnes en la Sala de Juntes del departament de Medicina Clínica de la UMH.

• 1er premi: valorat en 300 euros
  • 2on premi: valorat en 100 euros
  • 3er premi: valorat en 100 euros
  • 4rt premi: valorat en 100 euros

Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris Hospital General Elx

En què consisteixen les presentacions dels alumnes dels rotatoris clínics de la UMH?

Bàsicament, els vídeos de presentació dels alumnes de Medicina de la Universitat Miguel Hernández, durant el Rotatori Clínic de 6é curs, serveixen d’inspiració didàctica i teòrica. Aquestes presentacions, a més d’estar a la disposició d’altres estudiants, ho estan per a professionals de ciències de la salut i particulars interessats en qüestions mèdiques, etc. El fet que es tracte de contingut obert fa que el nivell d’impacte siga encara major.
Els vídeos rebuts pertanyen als 4 rotatoris clínics del grau de Medicina de la UMH:

Carlos de la Sen participant en el Concurs Jaime Merino vídeos presentació Rotatoris UMH

Quins centres hospitalaris participen en els rotatoris clínics de 6º de Medicina?

Les pràctiques pre-professionals en forma de rotatori clínic en les àrees mèdiques dels hospitals universitaris i associats, a més d’en Centres Associats d’Atenció Primària en la província d’Alacant es realitzen en:

• Hospital General Universitari d’Alacant (HGUA), el General Universitari d’Elx (HGUE), l’Universitari de San Juan (HUSJ) i elGeneral Universitari d’Elda, Verge de la Salut (HGU Elda)

Els estudiants exerceixen la seua professió en els serveis mèdics. Participen activament i de manera supervisada en l’activitat assistencial, visita mèdica, observació, indicació de proves diagnòstiques, etc. Discuteixen casos clínics, diagnòstic diferencial i indicació terapèutiques. A més de realitzar el seguiment del pacient en consultes externes. Potencien la relació metge-pacient.
Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris Hospital Universitari de Sant Joan Alacant
Des del Departament de Medicina Clínica de la UMH animem als alumnes de 6º curs a tornar a participar en el Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris clínics. Ja està en marxa l’edició 2017-18!
Premiats Concus Jaime Merino vídeos dels rotatoris UMH
Descarrega les bases del concurs vídeos rotatoris 2017-18 en pdf