Obertura de noves facultats de medicina fòrum de debat UMH entre diversos degans

Obertura de noves facultats de Medicina, solució o problema? va ser el tema central de la taula redona del passat 2 de març en la Universitat Miguel Hernández (UMH). Degans de Medicina de la Comunitat Valenciana van debatre en la Facultat de Medicina de la UMH sobre la proliferació de noves facultats i estudis d’aquesta disciplina. La taula redona es va celebrar el divendres 2 de març, a partir de les 17:00 h. en el Saló d’Actes del edifici Severo Ochoa del Campus de Sant Joan d’Alacant.

Seminari UMH Obertura de noves facultats de medicina de Medicina Universitat Miguel Hernández

Qui va participar en la taula redona Obertura de noves facultats de Medicina en la UMH?

Principalment, en aquesta jornada participaran professionals mèdics i docents relacionats amb la medicina i la pràctica clínica. Així com representants d’institucions autonòmiques i nacionals de les diferents facultats de medicina de la universitats valencianes. Entre els assistents figuren:

Quines van ser les conclusions de la taula redona Obertura de noves facultats de Medicina en la UMH?

En declaracions al diari información, el degà de la Facultat de Medicina de la UMH, Antonio Compañ, assenyalava que: “L’obertura de noves facultats de Medicina no és un problema local, sinó estatal”.

La proliferació de noves facultats que impartisquen titulacions de Medicina en territori nacional aniria en detriment del nombre de places MIR.

• El reduït nombre de places de forma especialitzada,
  • excés de demanda d’estudiants per al nombre de places MIR convocades,
  • difícil cobertura de llocs mèdics en zones rurals,
  • desconeixement del nombre de metges en actiu,
  • la falta d’informació del nombre de jubilacions,
  • falta de qualitat de les pràctiques hospitalàries,

Aquestes són algunes de les reivindicacions per part de la  Conferència Nacional de Degans de Facultats de Medicina Espanyoles. Durant 2017 s’han presentat 14.450 candidats per a 6.500 places del MIR. Aquest fet suposa que prop de 8.000 persones que es troben en cerca activa d’ocupació.

Cartell anunciador Obertura de noves facultats de medicina Universitat Miguel Hernández