La Càtedra d’Investigació en Cronicitat per la Universitat Miguel Hernàndez i Semergen ja és una realitat

La Càtedra d’Investigació en Cronicitat UMH i SEMERGEN ja ha tirat a caminar. Representants del Departament de Medicina Clínica de la Universitat Miguel Hernández i de SEMERGEN han estret llaços en la creació d’aquest recent estudi.

Qui són els responsables de l’acord de la Càtedra d’Investigació en Cronicitat UMH i SEMERGEN?

Tant representants de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, com de la Societat Mèdica d’Atenció Primària han sigut els encarregats de portar a terme l’acord.

Les dues màximes autoritats acadèmica i mèdica, han rubricat el conveni de creació de la Càtedra d’Investigació en Cronicitat SEMERGEN-UMH.
Encreuament de mans acorde Càtedra d'Investigació en Cronicitat UMH-SEMERGEN

Quins són els objectius de la Càtedra d’Investigació en Cronicitat UMH i SEMERGEN?

Els objectius generals d’aquesta nova Càtedra són:

• la formació,
  • la recerca,
  • el desenvolupament i
  • la transferència de coneixement en l’àmbit de la cronicitat en salut,

Tot açò mitjançant la realització d’activitats formatives i de recerca. Així com la celebració de seminaris o tallers divulgatius d’interès. Principalment sobre cronicitat des de la perspectiva de l’Atenció Primària.

Quins van assistir a la signatura de la Càtedra d’Investigació en Cronicitat UMH i SEMERGEN?

A la signatura han assistit, també, el vicerector de Recerca i Innovació de la UMH, Manuel Jordán Vidal. El director de la Càtedra, Felipe Navarro i en representació del Departament de Medicina Clínica de la UMH. El secretari de SEMERGEN, Rafael M. Micó, i el secretari de SEMERGEN Comunitat Valenciana, Javier Sanz.
En paraules dels seus impulsors, “aquesta Càtedra deu la seua importància al paper protagonista que adquireixen les malalties cròniques en el Sistema Nacional de Salut, ja que el 80% de les consultes d’Atenció Primària es deuen a malalties cròniques”.
Per la seua banda, José Luis Llisterri, president de SEMERGEN, ha posat l’accent en diversos assumptes. D’una banda, l’obligat protagonisme que l’ensenyament d’Atenció Primària ha d’adquirir. Sobretot en la universitat a través del Grau en Medicina. Com comentava, “aproximadament un 27% de les places que s’ofereixen en el MIR estan designades per a Medicina de Família i Comunitària. Un gran percentatge que ens impulsa a treballar per incrementar la presència de l’especialitat en l’àmbit acadèmic i impulsar la dotació de coneixements i competències entre els estudiants sobre Atenció Primària”.
La Càtedra d’Investigació en Cronicitat UMH i SEMEMERGEN és necessària per les seues implicacions per al primer nivell assistencial. I a més, sinó que, també ho és per paper protagonista que adquireixen les malalties cròniques en el Sistema Nacional de Salut (SNS) pel progressiu envelliment de la població.
Logotip UniversiTAT Miguel Hernández d'Elx Càtedra d'Investigació en Cronicitat
Logo SEMERGEN Societat Espanyola de Metges d'Atenció Primària i Càtedra d'Investigació en Cronicitat