ECOE de 6è Medicina UMH tot un èxit de l’aplicació pràctica d’un bon metge

ECOE de sisé Grau Medicina UMH va tenir lloc la passada setmana amb un èxit de participació entre estudiants i professorat. L’esperada ECOE és la prova global d’Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada (ECOE). Aquesta és tercera vegada que s’organitza en el departament de Medicina Clínica de la Universitat Miguel Hernández. Posteriorment, es va celebrar en les instal·lacions de l’Hospital Universitari de Sant Joan d’Alacant.

ECOE de sisé Grau Medicina UMH fil cosir

Què suposa la prova ECOE de sisé Grau Medicina UMH per als estudiants?

Aquestes proves obligatòries per als alumnes podrien formar part de la premissa “Ingredients d’un bon metge”. Les ECOE es concreten en un examen final pràctic en 6è Curs del Grau de Medicina de la universitat alacantina. En ella, els futurs professionals metges s’enfronten a 20 situacions clíniques diverses, quotidianes en el treball diari dels responsables de ciències de la salut. Alguns dels exemples desenvolupats en les diferents estacions han consistit en:

• Un home que ha entrat en parada cardiorrespiratòria,
  • una pacient que acudeix a la consulta de ginecologia

Els escenaris als quals fan front els alumnes, es van coordinar per grups de professors de Medicina de la UMH. A més, han sigut supervisats pel (SIATDI Servei d’Innovació i Suport Tècnic a la docència i a la recerca). Per a la recollida de dades estadístiques. Els escenaris, denominats ESTACIONS, es corresponen amb situacions clíniques reals. Jose Manuel Ramos Rincón va ser un dels professors del Departament de Medicina Clínica encarregat de la coordinació de les proves.

On es va celebrar la prova ECOE de sisé grau Medicina UMH?

Principalment, les proves d’Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada van tenir lloc en dos espais del Campus de Ciències de la Salut. D’una banda, va anar en alguna de les dependències del Departament de Medicina Clínica de la Universitat Miguel Hernández. Sis dels despatxos es van habilitar per al desenvolupament de les ECOEs. Mentre que durant el cap de setmana, van ser les instal·lacions de l’Hospital Universitari de Sant Joan d’Alacant les que van acollir a estudiants, professors i voluntaris.

ECOE de sisé Grau Medicina UMH Hospital Universitari de Sant Joan Alacant

Hospital Universitari de Sant Joan d’Alacant on estudiants de Medicina realitzen rotatoris clínics