Cooperació al desenvolupament a Rwanda reuneix a estudiants de la UMH en un programa de col·laboració

Cooperació al desenvolupament a Rwanda ha explicat en aquesta edició amb 24 membres de la comunitat universitària UMH. Durant l’època estival, estudiants de la Universitat Miguel Hernández de diverses especialitats han participat en el programa de cooperació.

En què consisteix el Programa UMH de Cooperació al desenvolupament a Rwanda?

Alumna UMH classe pissarra escola cooperació al desenvolupament a Rwanda

Els alumnes de la UMH han pogut participar en la 8ª edició del programa de desenvolupament de voluntariat. És el Servei de Cooperació al Desenvolupament i Voluntariat del Vicerectorat de Relacions Internacionals la UMH el que organitza el projecte en el país africà.

En el mes de juliol, els estudiants de la UMH realitzen diverses activitats de cooperació. Entre elles destaquen principalment:

• desenvolupament d’accions i activitats formatives de computació i matemàtiques amb professors i estudiants de col·legis de Nemba i de Ruhengeri.
  • tasques de recolze en maternitat, pediatria i psiquiatria en l’hospital de Nemba
  • realització de tallers sobre higiene per a professionals sanitaris en el centre hospitalari de la localitat

Què altres activitats es realitzen en el Programa UMH de Cooperació al desenvolupament a Rwanda?

Classes arts marcials pati cooperació al desenvolupament a Rwanda UMH

Per la seua banda, els voluntaris imparteixen classes d’arts marcials per als alumnes del col·legi. L’objectiu fonamental resideix en la presa de control i consciència del seu propi cos. A més de determinar la regulació emocional canalitzada per l’exercici físic.

Quin és l’origen del Programa UMH de Cooperació al desenvolupament a Rwanda?

Cooperació al desenvolupament a Rwanda classes educació secundària UMH

L’acord de cooperació entre voluntaris de la UMH i Rwanda data de l’any 2002. Es va originar amb un projecte en un àrea de maternitat en el barri de Katindo. Posteriorment, va continuar amb la construcció d’una escola d’infermeria en Ruhengeri. Cada any més de 50 professionals en ciències de la salut es formen en les seues instal·lacions. Tot l’esforç de les institucions de la Universitat Miguel Hernández d’Elx s’ha traduït en la creació de la Càtedra UMH a Rwanda. Aquesta se centra bàsicament en un element institucional de vincle, estudi, divulgació i projectes de formació. A més de funcions de recerca i realització d’infraestructures per part de la UMH en el continent africà.

VOLS SER VOLUNTARI/A A RWANDA AMB LA UMH?

Cartell Rwanda voluntariat UMH sessions informatives