Professionals sanitaris del Perú formats amb èxit per professors de medicina de la UMH

Alguns professionals sanitaris de Perú van ser instruïts durant 3 mesos en l’Hospital General Universitari d’Alacant (HGUA). Professionals mèdics i docents del departament de Medicina de la UMH es van encarregar durant aqueix temps de la formació complementària d’aquests metges.

Quins professionals sanitaris de Perú es van formar amb professions de Medicina de la Universitat Miguel Hernández?

Entre ells, Alejandro Quiroz Morey, metge resident de l’Hospital Regional de Loreto en Iquitos (Perú). La iniciativa s’engloba en el Projecte de Cooperació al desenvolupament del Servei de Relacions Internacionals i Cooperació al Desenvolupament i Voluntariat de la UMH. El seu propòsit resideix en la millora de l’atenció i prevenció de malalties infeccioses.

En l’actualitat, Alejandro Quiroz es troba en la Unitat de Malalties Infeccioses de la capital alacantina. En el centre hospitalari col·labora en l’atenció de pacients de la unitat. Mitjançant l’experiència integral, es proporciona al professional mèdic principalment de:

• competències,
  • eines,
  • coneixements indispensables

en el diagnòstic de malalties infeccioses. Tot açò a través de procediments i metodologia no emprats en complexos hospitalaris de Loreto (Perú).

Fachada Hospital Regional Loreto Perú Professionals sanitaris del Perú

Quines entitats col·laboren en el projecte de formació de professionals sanitaris de Perú en universitats espanyoles?

Fonamentalment, la UMH (Universitat Miguel Hernández) i la Generalitat Valenciana. Aquesta última, s’ha encarregat de cofinançar la iniciativa, englobada en el Conveni 2017 subscrit per:

Quin professor del Departament Medicina de la UMH col·labora en el projecte de formació de professionals sanitaris de Perú en universitats espanyoles?

Jose Manuel Ramos Rincón Medicina Clínica UMH

José Manuel Ramos Rincón, professor del Departament de Medicina de la Universitat Miguel Hernández s’encarrega de la seua formació. En paraules del professor Ramos, “aquesta regió és una de les més desfavorides de Perú i, per açò, és important que el seu personal sanitari aprenga a usar noves eines de diagnòstic i atenció mèdica”.

El projecte de cooperació, desenvolupament i formació de metges peruans va donar començament amb un viatge de Jose Manuel Ramos a la localitat de Iquitos (Perú). En aquella zona andina, el professor de la UMH va coordinar 2 cursos de perfeccionament sobre la infecció per VIH/SIDA en la Universitat Nacional de la Amazonía Peruana. Aproximadament 70 professionals mèdics de diverses localitats de la regió de Loreto van conèixer nous procediments i diagnòstics en l’atenció a pacients amb infecció per VIH/SIDA.

Universitat Nacional Amazonia Peruana projecte de formació UMH de professionals sanitaris del Perú

Durant 3 mesos el facultatiu assumirà coneixements sobre la realització de:

• tractaments a pacients trasplantats,
  • execució de programes de control,
  • ocupació d’antibiòtics o tractament que hagen de rebre pacients amb malalties cardiopulmonares.

Els projectes de cooperació al desenvolupament realitzats per la UMH milloren les condicions de vida de les poblacions desfavorides. Així mateix, contribueixen a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible. Algunes de les línies clau per a la consecució d’aquest objectiu són:

• l’educació, la formació i la recerca

Cooperació UMH Professionals Sanitaris del Perú Hospital Universitari Alacant

Les pròximes convocatòries de Cooperació al desenvolupament impulsades per la UMH es publicaran en el seu web en breu.