Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA ja una realitat a Espanya

Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA ha sigut signada recentment per la Universitat Miguel Hernández d’Elx (Alacant) i la Fundació ASISA. Aquesta rúbrica s’ha efectuat a través d’un conveni de col·laboració.

Muñeco Cátedra de Simulación Clínica UMH-ASISA

Qui han participat en la Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA?

Principalment, el conveni ha sigut signat per 2 entitats:

A través de la seua rúbrica, les dues institucions s’encarregaran de promoure: la formació, la recerca i la divulgació en el camp de la simulació clínica.

Quins són els propòsits de la Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA?

Bàsicament, els objectius essencials de la nova Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA es resumeixen en:

• la formació,
  • recerca i desenvolupament
  • transferència de coneixement en l’àmbit de la simulació clínica,

Tot açò a través de la realització d’activitats formatives i de recerca concretes. Així com l’organització de seminaris, conferències o altres activitats de caràcter divulgatiu.

Teléfono desfibrilador Cátedra Simulación Clínica UMH ASISA

Qui compon l’adreça de la Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA?

D’una banda, Fernando Borrás, vicerector de Planificació de la UMH i director de la Càtedra-Fundació ASISA. Per un altre, María Tormo, com a codirectora, és la directora de Planificació i Desenvolupament de ASISA. Així mateix, el professor de la UMH Juan Caturla Such en funció de secretari. Es crearà, per tant, un consell assessor, constituït per 8 membres designats a parts iguals per les dues entitats.

Desfribrilador semiautomático reanimación Cátedra de Simulación clínica UMH-ASISA

Després de la signatura, es va celebrar la reunió constituent de la Càtedra, en la qual es va aprovar tant el logotip com els objectius per al seu primer any d’activitat.

Què altres iniciatives s’han realitzat a més de la Càtedra de Simulació Clínica UMH-Fundació ASISA?

Aquesta càtedra de Simulació Clínica-Fundació ASISA es realitza al costat d’altres propostes de col·laboració entre la Universitat Miguel Hernández i altres unitats del Grup ASISA. Entre elles:

• la Càtedra de Biomedicina Reproductiva HLA Vistahermosa-UMH
  • la Càtedra d’Accessibilitat Universal i Entorn Inclusiu Francisco Carreño

La UMH, després del compromís de col·laboració a través de la Càtedra de Simulació Clínica, es planteja nous reptes. Continua en la seua expansió amb diverses entitats mèdiques amb l’objectiu d’una millora en la formació dels seus estudiants. Així com enriquir l’activitat en docència i sobretot investigadora. El propòsit resideix a promoure:

• la innovació
  • i la modernització

en l’àmbit de les Ciències de la Salut.

Per la seua banda, la Fundació ASISA, entitat sense ànim de lucre creada pel Grup ASISA dóna resposta al seu compromís social i de millora de la salut i la qualitat de vida. En aquesta ocasió, dóna un important pas. El seu propòsit és el de contribuir al desenvolupament del coneixement a través del suport a programes i acords amb la Universitat. A més de treballar estretament amb la ciència i recerca.

En l’actualitat, la Fundació ASISA posseeix vuit càtedres en diferents universitats espanyoles (públiques o privades), en diferents comunitats autònomes.

Logo ASISA