Jornada de portes obertes per a futurs residents a l’Hospital General Universitari d’Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx va acollir, per seté any consecutiu, la Jornada de portes obertes destinada a futurs ​mèdics residents, els qui han de triar centre formatiu després d’aprovar les proves MIR.

Com cada any, desenes de residents realitzen la seua residència en una de les ​26 especialitats de l’Hospital General Universitari d’Elx. L’elecció del ​hospital on les realitzaran, una vegada aprovat el MIR, és un dels moments més importants en la carrera professional de qualsevol ​metge. Per això, aquestes jornades de portes obertes són fonamentals per als futurs residents.

Desenvolupament de les Jornada

Enguany, la jornada van comptar amb la presència del professor ​Jaime Merino, Catedràtic de ​Medicina, Acadèmic de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana i col·laborador docent extern del ​Departament de Medicina Clínica de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, i amb el​ professor doctor Félix Gutiérrez​ , Director del Departament de Medicina Clínica.

L’acte es va convertir en tot un èxit amb l’assistència de més de 150 futurs residents que pretenien conéixer millor les instal·lacions de l’hospital, les especialitats, l’oferta docent, així com el departament sanitari.

Els assistents venien d’universitats d’Elx, Múrcia, València, Castelló i Tarragona.

La VII jornada va començar de la mà del Director Gerent del Departament de l’Hospital General Universitari d’Elx, el Doctor Carlos Gosálbez​ , el Director Mèdic del ​departament, el ​Doctor Jaume Sastre, el Director d’Infermeria, ​Doctor Just González​ i el Cap d’Estudis del departament, el​ Doctor Félix Gutiérrez.

El professor Jaime Merino Sánchez va impartir la conferència “Els valors del ​professionalisme sanitari”, després de la qual es van obrir diferents fòrums que tenien l’objectiu principal d’informar els assistents sobre els programes de les diferents especialitats, els objectius de cadascun d’ells i les eixides professionals, entre altres qüestions d’interés per a tots els alumnes.

Jornada de portes obertes Hospital General Universitari d'Elx UMH façana

Fòrums de la VII Jornada de Portes Obertes Hospital General Universitari d’Elx

El primer fòrum va estar dirigit a les especialitats de Cirurgia General, Ginecologia, Oftalmologia, Traumatologia, Urologia i Anestesiologia. El segon torn va ser per a les especialitats de Medicina Interna, Medicina Intensiva, Digestiu, Neurologia i Cardiologia.

En el tercer fòrum es va parlar sobre les especialitats d’Oncologia Mèdica, Pediatria, Psiquiatria, Psicologia Clínica, Medicina Familiar i Comunitària/EIR.

L’últim fòrum va girar entorn de les especialitats de Radiodiagnòstic, Anàlisis Clíniques, Farmàcia Hospitalària, Anatomia Patològica, Microbiologia i Medicina Preventiva.

Finalment, els assistents a la VII jornada de portes obertes per a futurs residents a ​ l’Hospital General Universitari d’Elx van visitar les Unitats Docents i les Àrees de Docència i d’Investigació de l’Hospital, així com els serveis de les diferents especialitats.

Sens dubte, aquesta jornada organitzades per l’Hospital General Universitari d’Elx, són essencials per a ajudar a eixir de dubtes als futurs residents, ja que serà una de les primeres decisions que hagen de prendre en el seu camí i desenvolupament professional.ornada de portes obertes